Barna trenger at lærere og helsepersonell samarbeider bedre

Hvordan kan lærere, helsepersonell og sosialarbeidere samarbeide bedre for barna de skal støtte og hjelpe?

Liv Mette Gulbrandsen

Professor Liv Mette Gulbrandsen har lenge forsket på barn og deres hverdagsliv.

I denne episoden snakker hun om hvor viktig det er at lærere, helsesøstre, barnevernspedagoger og en rekke andre yrkesgrupper som jobber med barn, samarbeider bedre enn de gjør i dag. Det er også en klar melding fra barna selv.

På Høgskolen i Oslo og Akershus er Liv Mette leder for et prosjekt som skal forberede fremtidens yrkesutøvere på samarbeidet mellom etater og profesjoner.

I denne episoden forteller Liv Mette om dagens situasjon og hvordan studenten skal lære om dette viktige samarbeidet i studietiden sin.

Du kan lese mer om INTERACT-prosjektet her: https://interact.hioa.no/

Ett svar på “Barna trenger at lærere og helsepersonell samarbeider bedre”

1. […] fra ulike fakultet og utdanninger. Du kan også høre mer om tverrprofesjonelt samarbeid i en podcast med Liv Mette Gulbrandsen publisert på […]

Svar